Een klacht via de mail omdat er niet tijdig is gecommuniceerd en de planning van de klant in de soep loopt. Of een boze klant aan de lijn omdat die niet is teruggebeld. Het gebeurt overal wel eens. Bij het merendeel van de bedrijven verloopt de communicatie met de klant al heel goed en prettig. Maar af en toe laat dit nog wel te wensen over. Het zijn drukke tijden en iedereen doet zijn best om alle balletjes hoog te houden, maar dat is soms niet genoeg. Niet alle klanten zijn ook tevreden klanten…

TEVREDEN KLANTEN 

Essentieel voor een bedrijf en dat is in de vastgoedwereld natuurlijk niet anders. Als klanten tevreden zijn en op verjaardagen en visites positief en enthousiast over jouw bedrijf praten, dan levert dat via via altijd weer nieuwe klanten op. Het zijn eigenlijk jouw ambassadeurs. Mond op mond reclame is de beste reclame die je kunt krijgen en het is nog gratis ook! Maar hoe krijg je nu tevreden klanten? Het is een combi van relevante info delen, aandacht en goede communicatie.

RELEVANTE INFORMATIE DELEN

Een huis kopen of verkopen is een belangrijk moment in je leven en dat doe je nu eenmaal niet dagelijks. En dan is het logisch dat kopers en verkopers daarover graag goed geïnformeerd willen worden. Wanneer komt de fotograaf? Zijn er al tekeningen beschikbaar? Wanneer komt mijn huis op Funda? Wat is het verschil tussen k.k. en v.o.n.? Wanneer start de bouw van mijn huis? Hoe gingen de bezichtigingen? Wanneer is er een kijkmoment op de bouw? Hoe werkt het biedingsproces? Het zijn zomaar wat vragen, maar voor veel klanten hele belangrijke. Relevante informatie voor de klant tijdig delen, daar gaat het om.

COMMUNICATIE IS GOUD WAARD

Een contactmoment groot of klein doet echt wonderen, daar wordt een klant blij van. Woninginformatie op een projectwebsite, een belletje na de bezichtiging, vraag en antwoord lijst op Funda, aanbiedingsteksten die prettig lezen, een nieuwsbrief over de voortgang van een nieuwbouwproject, een uitnodiging voor een kopersinformatieavond of een kijkje op de bouwlocatie. Een kort berichtje met de laatste info is voor de klant al echt heel waardevol.  Echt even aandacht voor de klantDeze manier van communicatie is echt goud waard, dat levert alleen maar meer tevreden klanten op.

TIP
Vraag jezelf eens af hoe jij graag geïnformeerd wil worden? Zo wil jouw klant dat namelijk ook. Maak een contentkalender en probeer met kleine contactmomenten de klant tijdig op de hoogt te brengen. Zet het in je agenda, het werkt echt!

Wil jij jouw klanten ook goed en tijdig informeren, maar kom je handjes te kort en weet je eigenlijk ook niet hoe? Schakel Jacx Vastgoedpresentatie in! Vele jaren ervaring als content specialist vastgoed en kent de klantreis als geen ander.  Vraag naar de mogelijkheden..