Als je een woning of bedrijfspand wilt verkopen of verhuren dan zijn sprekende foto’s echt onmisbaar. Het spreekwoord luidt niet voor niets: “Eén foto zegt vaak meer dan 1.000 woorden”. En als je nog eens extra sfeer en aandacht aan de presentatie wilt geven, dan is een promotiefolder een uitstekend alternatief. Maar hoe komt zo’n promotiefolder eigenlijk tot stand? 

Fotoshoot

Nadat ik de opdracht heb gekregen start ik met de voorbereidingen. Voor welk doel worden de foto’s gebruikt, wat is een geschikte dag voor de fotoshoot, wat doet het weer, moeten er omgevingsfoto’s worden gemaakt, wanneer is het klikodag (dan wil je er dus niet zijn ;-)), zijn er hoogtefoto’s nodig etc. En als alle voorbereidingen dan zijn getroffen en er een afspraak is gemaakt met de verkoper of verhuurder, dan is het de hoogste tijd om weer het beste uit mijzelf te halen.

Fotoselectie

Als professioneel fotograaf kijk ik tijdens de fotoshoot tussentijds altijd even naar het resultaat. Zijn de foto’s vanuit de juiste hoek genomen, staat alles er goed op en bovenal zijn ze allemaal haarscherp. Bij het uitlezen van de foto’s op kantoor kun je op het grote scherm het resultaat nog beter bekijken. Je zoekt de beste foto’s uit en met deze selectie ga ik aan de slag met de nabewerking in Lightroom. En dan komen de geluksmomentjes, want wat zijn ze weer prachtig geworden, genieten!

Tekst en opmaak

Na het bewerken van de foto’s is het tijd voor het schrijven van de tekst. Voor de promotiefolder is dit een wervende tekst, niet te lang, maar lekker kort en krachtig. Alle beelden en teksten staan klaar om de promotiefolder mee te vullen en dan kun je je creativiteit de vrije loop laten gaan. Wisselen met beelden, schuiven met teksten, een mooie quote toevoegen, de contactgegevens plaatsen en zorgen dat het een fraai geheel wordt tot ik zeg: “Jaaaa, dit is ‘m, ik zeg, niets meer aan doen!”.

Printen of digitaal

Een promotiefolder kan voor diverse doeleinden worden gebruikt. De folder is zeer geschikt om mee te geven aan geïnteresseerden na een bezichtiging, zoals bovenstaande folder ook is gebruikt. Of als extra promotiemiddel op de balie bij de makelaar of projectontwikkelaar om specifieke woningen onder de aandacht te brengen. Als de woning of bedrijfsruimte via social media wordt gepromoot, dan is een enkelvoudige flyer weer handig. Elk doel heeft zo zijn eigen middelen die ingezet kunnen worden. Dus is de opdrachtgever akkoord met de promotiefolder, dan kan die naar de drukker of worden aangeleverd voor digitaal gebruik.

TIP
Met een promotiefolder of flyer kun je een woning of bedrijfspand op een ludieke manier onder de aandacht brengen. Het is een extra middel om te laten zien hoe bijzonder het vastgoed is en is tevens een mooie herinnering of fraai naslagwerk.

Wil jij jouw huis via social media verhuren of een bijzonder bedrijfspand in de schijnwerpers zetten voor de verkoop? Schakel dan Jacx Vastgoedpresentatie in! Als content creator vastgoed weet ze wat een promotiefolder nodig heeft. Vraag gerust naar de mogelijkheden!